Olajcsere Akció Budapesti műhelyünkben – Start Autójavító Kft.

Olajcsere és komplett olajszerviz ára: 19.900 Ft -tól

Az motorolaj megfelelő kiválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos működésének szempontjából.

A motorolaj tekintetében a városi üzemeltetés jelenti a legextrémebb terhelést, s hosszú távon a budapesti autószerelők és autótulajdonosok legtöbb gondját. A rendszeres rövidtávú utak esetén (kb. 5-10 km) a hidegindítások – ha minimálisan is – hígítják a motorolajat, főleg a benzin üzemű gépkocsiknál. Ez esetben a motorolaj kenőképessége romlik.

Olajcsere, illetve az olajszűrő problémái

Ha romlik a motorolaj kenőképessége, úgy növekszik a belső súrlódás, s mindennek következtében a hőmérséklet emelkedik. Ennek hatására az olaj megég, szennyeződik, kokszosodik, iszaposodik. Az olajiszap, valamint a koksz hatására a dugattyúgyűrűk besülnek a motorban. Az iszap miatt az olajcsatornák beszűkülnek, eltömődnek. Drasztikusan romlik a kenés és gyengébb lesz a hőelvezetés.

A besült dugattyúgyűrűk mellett a forró kipufogógázok lefújnak a karterbe égetve az motorolajat, s ez a folyamat kezdődik elölről újra és újra mindaddig, amíg a motor bírja. Majd egyszer csak nem küzd tovább és jöhet a költséges autószerelés.

A hidrotőkés motoroknál – pl. az Opelnél – a hidrotőke felel a szelephézag beállításáért.

Ha eliszaposodik, úgy 70.000-80.000 Ft-ba kerül a cseréje. A garantáltan jó minőségű motorolaj és a gyenge minőségű változatok közötti megtakarítás csak a legfeljebb felét fedezi a javítási költségnek.

Az iszapos motor károsítja a katalizátort és a lambdaszondát, nem beszélve a megnövekedett üzem-anyag fogyasztásról. A dízel üzemű autóknál a rossz porlasztásból adódó koromképződés is hasonló problémához vezet, s idővel elkerülhetetlen az autószerelő közbeavatkozása. Ezért van nagyon nagy jelentősége a gyártók által előírt motorolaj használatának, hiszen az autószerelő budapesten sem tud csodákat művelni, így jobb az elővigyázatosság!

Szervizünk Budapesten várja mindazokat, akik nem szeretnének túl későn ráébredni arra, hogy szervizre van szükség!

Várjuk telefonját az időszerű olajcserére!

+36 (30) 642 2741,
+36 (30) 466 6776

Mit várunk egy motorolajtól?

Korrózió védelem a motorban, valamint az oxigén folyamatos távol tartása

  • Alacsony legyen a párolgása
  • Csökkentse a súrlódást
  • Segítse az üzemanyag takarékos autózást – FE (fuel economy; főleg kis hengerűrtartalmú motoroknál alkalmazzák)
  • Növekvő olajcsere periódusok – nagyobb teljesítményű motorolajokra van szükség
  • Oldja és lebegtesse az autó motorjában keletkező szennyeződést – fontos tudni, hogy olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorból
  • Legyen jó a hőelvezető képessége
  • Ne károsítsa a katalizátort
  • Ne habosodjon
  • Után tölthető legyen – hosszabb csereperiódus alatt több motorolajolaj fogy
  • Jó nyírási tulajdonsággal rendelkezzen
  • Ne savasodjon – a magasabb kéntartalom a töredékére csökkentheti a csere-periódust

További tudnivalók az olajcsere és az olajszűrő kapcsán

Az olajcseréről általában:

  • 1993 után az összes autóba a megfelelő minőségű a 10W40 fél szintetikus motorolaj kerül
  • 1999 óta minden autó tekintetében az 5W40 szintetikus motorolaj minősül szabványosnak

Az olajcsere előtt a gyártó előírásait minden esetben be kell tartani.

2005-től EURO 4-es dízel részecskeszűrős autóba csak SAPS (SA-szulfátos hamu, P-foszfor, S-kén) jelölésű alacsony kén, foszfor és hamu tartalmú motorolaj önthető.

Miért fontos a megfelelő motorolaj?

A motorolaj szulfátos hamu tartalma dugulásokat okoz a DPF szűrőben (Diesel Partikular Filter), azaz dízel korom részecskeszűrőben. Ez lefojtja a gépkocsi motorját, ami aztán az üzemanyag fogyasztás növekedéséhez és a teljesítmény csökkenéséhez vezet.

Nem megfelelő motorolaj használatával 200.000 km-ről 60.000 km-re is lecsökkenhet a részecske-szűrő élettartama!

Aki sokáig szeretné használni az autóját, annak érdemes fokozott figyelmet szentelnie az olajcserékre. Az autógyártók közlik a normál és a fokozott igénybevétel melletti (városi, rövid utak) intervallumot.
Az alábbi egyszerű tesztet Ön is el tudja végezni (csak benzines autóval) – a forró motorral azonban vigyázzon!

Ha az olajbetöltő sapkát leveszi, és a szelepfedél alá nyúl az ujjával, majd szemcsés, vagy fogkrém állagú krémet talál, akkor ez az alábbi hibákból adódik:

  • Nem a megfelelő minőségű motorolaj került a gépkocsijába (pl. szintetikus motorolaj  helyett ásványi olaj, amely megég)
  • Nem a megfelelő időben történt az olajcsere (pl. 10-20.000 km-rel többet futott a gépkocsi)
  • Rendszeresen sportosan használták az autót (pl. ha benéz a szelepfedél alá, akkor a barnulás nyomok a használatra utalnak: optimális esetben akár 300-400.000 km-nél is fém tiszta a felület, így a szennyeződés igencsak árulkodó lehet)

Jelentkezzen be olajcserére budapesti autószerelő műhelyünkbe:

+36 (30) 642 2741,
+36 (30) 466 6776