Fék és futómű

A megfelelő fékhatás alapfeltétele a biztonságos autózásnak, ezért fontos a fékbetét és féktárcsa időszakos cseréje.


Valamennyi gépjármű lassításához és persze időben történő megállításához fék berendezésre van szükség.

A fék üzemben a gépkocsi mozgási energiája a féktárcsa és a fékbetétek között felszabaduló hőenergiává alakul. A fékrendszert időről időre ellenőriztetni kell, hogy az elhasználódás mértékéről pontos képet kapjunk, s ha kell, időben tudjuk eszközölni a szervizmunkálatokat. A sebesség növekedésével a fékút hatványozottan nő amit a gumik, a futómű állapota és az útviszony tovább befolyásolnak.

Fékbetét és féktárcsa időszakos cseréje

A megfelelő fékhatás alapfeltétele a biztonságos autózásnak. A fékbetétek és a féktárcsák beépítéstől az elkopásig karbantartást nem igényelnek, ám fontos, hogy a beépítést precíz szakember végezze jó minőségű alkatrészek felhasználásával.

Ha a fékbetét vastagsága 30% alá csökken akkor már nem biztosított a megfelelő fékhatás, ugyanis igen nagy nyomásnak vannak kitéve fékezéskor.

A féktárcsák addig használhatók, míg el nem érik a gyár által meghatározott alsó értéket, ami többnyire csupán 2-3 mm-rel marad el az újhoz képest. Mégis kiemelten szükséges a féktárcsa csere. A meghatározott alsó méret alá kopott féktárcsának hőelvezetése igen rossz, könnyen túlmelegszenek, deformálódnak, esetleg elrepedhetnek.

Rendeltetésszerű használat esetén első tengelyen a féktárcsák 70.000-100-000 km után, az első fékbetétek 30.000-50.000 km után, a hátsó tengelyen a féktárcsák 60.000-160.000 km, után, míg a fékbetétek 30.000-80.000 km után szorulnak cserére. Tehát minden második fékbetét cserénél időszerű cserélni a féktárcsákat is, hiszen a legfontosabb a biztonság.

Fékfolyadék csere
Miért szükséges a fékfolyadék csere?

A fékfolyadék egy erősen higroszkópos anyag. Ez azt jelenti, hogy a környezeti levegő nedvességtartamát magába szívja, ezáltal a folyadék forráspontja időről időre csökken. Ennek hatására erős fékezéskor, vagy lejtőn történő folyamatos fékezésnél a fékfolyadék könnyen felforr és légbuborékok képződnek a rendszerben. Mivel a gőzök- gázok összenyomhatóak, a pedálerőt képtelen a rendszer átvinni a fékbetétekre.

A fékfolyadékot évente ellenőriztetni, kétévente cserélni kell biztonsági okokból.

A Start Autójavító Kft. a fékfolyadék ellenőrzést díjtalanul elvégzi Önnek!

Ha az alábbi tünetek közül bármelyiket észleli, mihamarabb keressen fel bennünket:

  • fékezésnél kormányszitálást észlel
  • fékezésnél fémes súrlódást hall
  • nagyobb sebességről fékezéskor
  • morgó hang
  • fékezésnél félrehúzás
  • erős gumikopás
  • pulzáló fékpedál
  • nyúlós fékpedál
  • megnövekedett fékpedálút

 

Hívja szervizünket:  +36 30 466 6776

 

Fékbetét csere ára és fékszerviz munkadíjak

Fék tisztítás első vagy hátsó tengely:

14.000 Ft-tól

Fékbetét csere párban (első vagy hátsó futóművön):

15.000 Ft-tól

Féktárcsa és fékbetét csere párban (első vagy hátsó futóművön):

20.000 Ft-tól

Fékfolyadék csere (DOT4 fékfolyadékkal):

30.000 Ft-tól

Fék munkahenger csere:

20.000/db Ft-tól

Féknyereg csere:

16.000 Ft-tól

Fékpofa vagy fékdob csere párban:

25.000 Ft-tól

Főfékhenger csere:

25.000 Ft-tól

Kézifék bowden csere:

12.000 Ft/oldal-tól

Kézifék állítás:

10.000 Ft-tól

Áraink tájékoztató jellegűek és nálunk vásárolt alkatrészekre értendők. Néhány, speciális autótípusnál eltérhetnek.

Fékszerviz, fékbetét csere és ABS szervizigényével keresse bizalommal budapesti autószerelő műhelyünket a hét bármely napján!

Kérjen átvizsgálást és ingyenes árajánlatunkat! A Start Autójavító várja telefonhívását.


 

Futómű beállítás és javítás

A futómű beállítás egy nagyon fontos művelet, ami a jármű stabilitását, biztonságát és gumiabroncsok élettartamát is befolyásolja. A futómű pad egy speciális mérőberendezés, ami segít pontosan beállítani a futómű paramétereit. Így működik a folyamat:

1. Az autó elhelyezése a futómű padon

2. Futómű-geometriai paraméterek mérése

3. Lézeres futómű beállítás

4. Ellenőrzés és nyomtatás

  • A beállítás után újra lefuttatjuk a mérést.
  • Ha minden érték megfelelő (zöld tartományban van), akkor kész a művelet.
  • Szervizünk ad nyomtatott mérési jegyzőkönyvet is a beállítás előtti és utáni értékekkel.

⚠️ Mikor érdemes futóművet állítani?

  • Ha az autó húz valamelyik irányba.
  • Ha a gumik rendellenesen kopnak.
  • Ha kormánymű cseréje, futómű-sérülés. lengőkar- vagy lengéscsillapító-csere történt.
  • Rendszeresen, kb. évente vagy 15-20.000 km-enként.

 

Futómű állítás, beállítás árak:

18.000 Ft-tól bármilyen személygépjárműre vonatkozón. Haszongépjárművek esetén 3,5 tonnáig vállaljuk a futómű beállítást.

Időpontfoglalás futómű diagnosztikára és beállításra:  +36 30 466 6776

A futómű javításának folyamata minden esetben a futómű diagnózissal kezdődik. Ha az mérés alapján az alkatrészek cseréje vagy javítása is indokolt, azt szervizünk a tájékoztatást és az ajánlatadást követően elvégzi. Át kell néznünk a hibás alkatrészek, tehát a szilentek, gömbfejek, lengéscsillapítók és kerékcsapágyak állapotát. A javítást és a sérült alkatrészek cseréjét követően a folyamat a futóműállítással zárul, ahol a gyártói előírásoknak megfelelően állítjuk be a kerékdőlést, összetartást és utánfutást. A beállítást követően szükséges lesz egy próbaútra is a végén.

Kérje helyszíni, ingyenes árajánlatunkat!

Lépjen kapcsolatba velünk!
Kérjük adja meg telefonszámát is, hogy visszahívhassuk a gyorsabb ügyintézés érdekében!