A motorolaj megfelelő kiválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos működésének szempontjából!
Olajcsere akár azonnal – 13. kerületi szervizünkben!
Olajcsere és komplett olajszerviz ára: 35.000 Ft -tól
Az olajcsere ára tartalmazza a prémium kategóriás Valvoline motorolajat, a munkadíjat és az olajszűrő cseréjét.
A motorolaj tekintetében a városi üzemeltetés jelenti a legextrémebb terhelést, hosszú távon pedig a budapesti autószerelők és autótulajdonosok legtöbb gondját. A rendszeres rövidtávú utak esetén (kb. 5-10 km) a hidegindítások – ha minimálisan is – hígítják a motorolajat, főleg a benzinüzemű gépkocsiknál. Ez esetben a motorolaj kenőképessége romlik.
Motorolaj kenőképessége, illetve az Olajszűrő problémái
Ha romlik a motorolaj kenőképessége, úgy növekszik a belső súrlódás, s mindennek következtében a hőmérséklet emelkedik. Ennek hatására az olaj megég, szennyeződik, kokszosodik, iszaposodik. Az olajiszap, valamint a koksz hatására a dugattyúgyűrűk besülnek a motorban. Az iszap miatt az olajcsatornák beszűkülnek, eltömődnek. Drasztikusan romlik a kenés és gyengébb lesz a hőelvezetés. A besült dugattyúgyűrűk mellett a forró kipufogógázok lefújnak a karterbe égetve az motorolajat, s ez a folyamat kezdődik elölről újra és újra mindaddig, amíg a motor bírja. Majd egyszer csak nem küzd tovább és jöhet a költséges autószerelés.
A hidrotőkés motoroknál – pl. az Opelnél – a hidrotőke felel a szelephézag beállításáért. Ha eliszaposodik, úgy 70.000-80.000 Ft-ba kerül a cseréje. A garantáltan jó minőségű motorolaj és a gyenge minőségű változatok közötti megtakarítás csak a legfeljebb felét fedezi a javítási költségnek. Az iszapos motor károsítja a katalizátort és a lambdaszondát, nem beszélve a megnövekedett üzem-anyag fogyasztásról. A dízel üzemű autóknál a rossz porlasztásból adódó koromképződés is hasonló problémához vezet, s idővel elkerülhetetlen az autószerelő közbeavatkozása. Ezért van nagyon nagy jelentősége a gyártók által előírt motorolaj használatának, hiszen az autószerelő budapesten sem tud csodákat művelni, így jobb az elővigyázatosság!
Autószervizünk várja Önt, minőségi olajok, profi csapat, szakszerű olajszerviz!
Mit várunk egy motorolajtól?
További tudnivalók az olajcsere és az olajszűrő kapcsán
Az olajcseréről általában:
Az olajcsere előtt a gyártó előírásait minden esetben be kell tartani.
2005-től EURO 4-es dízel részecskeszűrős autóba csak SAPS (SA-szulfátos hamu, P-foszfor, S-kén) jelölésű alacsony kén, foszfor és hamu tartalmú motorolaj önthető.
Miért fontos a megfelelő motorolaj?
A motorolaj szulfátos hamu tartalma dugulásokat okoz a DPF szűrőben (Diesel Partikular Filter), azaz dízel korom részecskeszűrőben. Ez lefojtja a gépkocsi motorját, ami aztán az üzemanyag fogyasztás növekedéséhez és a teljesítmény csökkenéséhez vezet.
Nem megfelelő motorolaj használatával 200.000 km-ről 60.000 km-re is lecsökkenhet a részecske-szűrő élettartama!
Aki sokáig szeretné használni az autóját, annak érdemes fokozott figyelmet szentelnie az olajcserékre. Az autógyártók közlik a normál és a fokozott igénybevétel melletti (városi, rövid utak) intervallumot.
Az alábbi egyszerű tesztet Ön is el tudja végezni (csak benzines autóval) – a forró motorral azonban vigyázzon!
Ha az olajbetöltő sapkát leveszi, és a szelepfedél alá nyúl az ujjával, majd szemcsés, vagy fogkrém állagú krémet talál, akkor ez az alábbi hibákból adódik: