Budapest, XIII. kerület

Gyöngyösi u. 84.

+36 30 642 27 41

startautojavito@gmail.com

Hétfő - Péntek

9:00-17:00

Olajcsere

A motorolaj megfelelő kiválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos működésének szempontjából!

Olajcsere akár azonnal – 13. kerületi szervizünkben!

Olajcsere és komplett olajszerviz ára: 35.000 Ft -tól

Az olajcsere ára tartalmazza a prémium kategóriás Valvoline motorolajat, a munkadíjat és az olajszűrő cseréjét.

A motorolaj tekintetében a városi üzemeltetés jelenti a legextrémebb terhelést, hosszú távon pedig a budapesti autószerelők és autótulajdonosok legtöbb gondját. A rendszeres rövidtávú utak esetén (kb. 5-10 km) a hidegindítások – ha minimálisan is – hígítják a motorolajat, főleg a benzinüzemű gépkocsiknál. Ez esetben a motorolaj kenőképessége romlik.

Motorolaj kenőképessége, illetve az Olajszűrő problémái

Ha romlik a motorolaj kenőképessége, úgy növekszik a belső súrlódás, s mindennek következtében a hőmérséklet emelkedik. Ennek hatására az olaj megég, szennyeződik, kokszosodik, iszaposodik. Az olajiszap, valamint a koksz hatására a dugattyúgyűrűk besülnek a motorban. Az iszap miatt az olajcsatornák beszűkülnek, eltömődnek. Drasztikusan romlik a kenés és gyengébb lesz a hőelvezetés. A besült dugattyúgyűrűk mellett a forró kipufogógázok lefújnak a karterbe égetve az motorolajat, s ez a folyamat kezdődik elölről újra és újra mindaddig, amíg a motor bírja. Majd egyszer csak nem küzd tovább és jöhet a költséges autószerelés.

A hidrotőkés motoroknál – pl. az Opelnél – a hidrotőke felel a szelephézag beállításáért. Ha eliszaposodik, úgy 70.000-80.000 Ft-ba kerül a cseréje. A garantáltan jó minőségű motorolaj és a gyenge minőségű változatok közötti megtakarítás csak a legfeljebb felét fedezi a javítási költségnek. Az iszapos motor károsítja a katalizátort és a lambdaszondát, nem beszélve a megnövekedett üzem-anyag fogyasztásról. A dízel üzemű autóknál a rossz porlasztásból adódó koromképződés is hasonló problémához vezet, s idővel elkerülhetetlen az autószerelő közbeavatkozása. Ezért van nagyon nagy jelentősége a gyártók által előírt motorolaj használatának, hiszen az autószerelő budapesten sem tud csodákat művelni, így jobb az elővigyázatosság!

Autószervizünk várja Önt, minőségi olajok, profi csapat, szakszerű olajszerviz!

Mit várunk egy motorolajtól?

  • Korrózió védelem a motorban, valamint az oxigén folyamatos távol tartása
  • Alacsony legyen a párolgása
  • Csökkentse a súrlódást
  • Segítse az üzemanyag takarékos autózást – FE (fuel economy; főleg kis hengerűrtartalmú motoroknál alkalmazzák)
  • Növekvő olajcsere periódusok – nagyobb teljesítményű motorolajokra van szükség
  • Oldja és lebegtesse az autó motorjában keletkező szennyeződést – fontos tudni, hogy olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorból
  • Legyen jó a hőelvezető képessége
  • Ne károsítsa a katalizátort
  • Ne habosodjon
  • Után tölthető legyen – hosszabb csereperiódus alatt több motorolajolaj fogy
    Jó nyírási tulajdonsággal rendelkezzen
  • Ne savasodjon – a magasabb kéntartalom a töredékére csökkentheti a csere-periódust

További tudnivalók az olajcsere és az olajszűrő kapcsán

Az olajcseréről általában:

  • 1993 után az összes autóba a megfelelő minőségű a 10W40 fél szintetikus motorolaj kerül
  • 1999 óta minden autó tekintetében az 5W40 szintetikus motorolaj minősül szabványosnak

Az olajcsere előtt a gyártó előírásait minden esetben be kell tartani.

2005-től EURO 4-es dízel részecskeszűrős autóba csak SAPS (SA-szulfátos hamu, P-foszfor, S-kén) jelölésű alacsony kén, foszfor és hamu tartalmú motorolaj önthető.

Miért fontos a megfelelő motorolaj?

A motorolaj szulfátos hamu tartalma dugulásokat okoz a DPF szűrőben (Diesel Partikular Filter), azaz dízel korom részecskeszűrőben. Ez lefojtja a gépkocsi motorját, ami aztán az üzemanyag fogyasztás növekedéséhez és a teljesítmény csökkenéséhez vezet.

Nem megfelelő motorolaj használatával 200.000 km-ről 60.000 km-re is lecsökkenhet a részecske-szűrő élettartama!

Aki sokáig szeretné használni az autóját, annak érdemes fokozott figyelmet szentelnie az olajcserékre. Az autógyártók közlik a normál és a fokozott igénybevétel melletti (városi, rövid utak) intervallumot.

Az alábbi egyszerű tesztet Ön is el tudja végezni (csak benzines autóval) – a forró motorral azonban vigyázzon!

Ha az olajbetöltő sapkát leveszi, és a szelepfedél alá nyúl az ujjával, majd szemcsés, vagy fogkrém állagú krémet talál, akkor ez az alábbi hibákból adódik:

  • Nem a megfelelő minőségű motorolaj került a gépkocsijába (pl. szintetikus motorolaj helyett ásványi olaj, amely megég)
  • Nem a megfelelő időben történt az olajcsere (pl. 10-20.000 km-rel többet futott a gépkocsi)
  • Rendszeresen sportosan használták az autót (pl. ha benéz a szelepfedél alá, akkor a barnulás nyomok a használatra utalnak: optimális esetben akár 300-400.000 km-nél is fém tiszta a felület)
Lépjen kapcsolatba velünk!